A forró, száraz nyári napok a legalkalmasabbak arra, hogy a préselésre szánt virágokat leszedjük. A virágok tartósítása ilyen módon igen egyszerű (egy prés azért kell hozzá) és számos felhasználási lehetőséget tartogatnak.
A növények préseléséről az alábbiakban olvashatsz bővebben, sőt, találsz egy leírást is arról, hogy hogyan készíthetsz prést egyszerűen (amit akár a kirándulásokra is magaddal vihetsz.)
A régi újságok, papírok is alkalmasak arra, hogy dekupázs-technikával mindenféle tárgyat díszítsünk velük.
(Azért ragasztás előtt érdemes kipróbálni, hogy mi történik a vizezett papírral! Ha a festék oldódik, használjunk fixáló sprayt - művészellátó boltokban kapható.)
Kedvcsinálónak íme, néhány alkotás!
Készítsünk a meglévő újságkivágásainkkal, egyéb színes mintáinkkal fedelet a receptkönyvünkre!
Ötletes megoldást láttam arra, hogyan hasznosíthatjuk az üres csavaros üvegeket és tárolhatunk bennük mindenfélét.
Az üvegeket egy polc alsó felére erősítették, így, ha a polc a helyére kerül, az üvegek csüngeni fognak - viszont könnyen kicsavarhatóak maradnak.
Akár készen vásárolt címkéket, akár saját készítésűeket is ragaszthatunk rájuk. Az elkészítés lépéseit az alábbi videón követhetjük.
Ja, és gondoltam a párjainkra is, mert az alábbi egyszerű alkalmazással készíthetünk a részére egy vicces üvegcímkét (ha elmentjüka képet, e-mailben küldhető lesz).
Például, én ezt csináltam - ugyanakkor nem szeretnék abszolút senkit alkoholfogyasztásra ösztönözni!
Kattints ide: Abszolút generátor
A „vintage” szó eredetileg a borászatban volt használatos, például a portói borokat nevezték így: a Porto Vintage egy „évjáratos” bor a kiemelkedően jó és ekként kihirdetett évek terméséből. Két-három évig nagy fahordókban, majd közel húsz évig palackban érlelik. A bor régiségére, és minőségére utalva nevezték vintage-nak, majd ugyanezen jellemzők miatt honosodott meg a kifejezés a divat és a lakberendezés világában is.
A vintage szó a 20-as évektől a 70-es évek közepéig viselt öltözékekre, kiegészítőkre és lakberendezési tárgyakra vonatkozik.
A retro viszont az 1975-től a 90-es évekig divatos holmikat jelenti.
Vagyis, a vintage nem retro és a retro nem vintage!
játékos stílus, a különleges, régi darabokat újakkal párosítja, valamint izgalmas kiegészítőkkel, eredeti és egyedi összeállítást alkotva, vagyis izgalmas, vicces, olykor infantilis, szexi, csajos, vidám és merész.
a tárgyak összhatásukban régiesnek, vagy használtnak tűnnek. A lényeg a tűnik szón van, mert egy vadonatúj darab is kelthet használt hatást, ami a vintage stílus egyik alapjellemzője,
a színek csak a lakástextileken tarkák, maguk a használati tárgyak, bútorok egyszínűek és jellemzően világosak, pasztell színűek, vagy nagyon finoman és visszafogottan díszítettek. A környezet így kiegyensúlyozottá, nyugodttá válik.
az anyagok tekintetében a természetes anyagok, a meleg színű fák, kosarak, cserepek dominálnak.
a régi fényképek, grafikák, akvarellek a stílus fontos kiegészítői
ez a nosztalgikus irányzat számos stílus jegyeit viselheti magán. Az ide sorolható tárgyakat, kiegészítőket nem lehet egy katalógusból lemásolni – jó adag kreativitás szükséges a melegséget árasztó hangulat kialakításához.
a régi holmik eredeti funkciójától eltérő használat (például, a sufniból kimentett széket használhatjuk éjjeli szekrénynek, vagy a régi fém sütisdobozt virágcserépnek)
Természetesen fontos, hogy ezt az erőteljes és markáns stílust jól tudjuk használni, és a tárgyak révén harmonikus, kiegyensúlyozott környezetet teremtsünk.
A vintage népszerűségének legfőbb oka tehát az egyediség, a különlegesség és az ötletgazdagság! Vagyis, kreatívok előnyben!
Jelszó: csak egyszerűen! Ennek az "egyszerűségnek" a lényegét számomra az alábbi idézet fogalmazza meg a legjobban:
"Egy egyszerű váza, amit egy krétai templomban találtak, egy perzsa imaszőnyeg, egy nyakék vagy gyűrű a francia középkorból, egy páncél, amelyet Ausztriában 300 évvel ezelőtt készítettek, egy szekrény vagy egy ágytakaró a saját múltunkból, mind olyan nyelvet beszél, amelyet megértünk, mert ezek a dolgok megtartották közvetlenségüket, és azok alkotói még szellemi közösségben vannak velünk. Ez ad a szerény dolgoknak a legegyszerűbb daloknak (...) emelkedettséget. A szerény és a fenséges egymás szomszédságából csak nyer! (Dvorszky Hedvig: Design - a forma művészete)"
Készítsük el a rajzolható sablon segítségével a FRENCH MARKET felíratú táblát! Szükségünk lesz fehér és fekete akrilfestékre, puha ceruzára és egy fa lapra. Ha nincs kéznél olyan fa léc, amin már látszik az idő foga, érdesítsük először a felületet kevés struktúrpasztával, vagy reliefpasztával, és csak ezt követően alapozzuk le fehérre. A feliratot rajzoljuk át és egy finom ecsettel fessük ki. A kifúrt lyukakba fűzzünk szalagot és már kész is a táblánk!
Egyszerű, szép, elegáns és stílusos! Nem sok minden kell hozzá, csupán zsákvászon, lepedővászon, néhány darab maradék anyag, stencil (+ fekete textilfesték), vagy szalvétaminta (+ dekupázsragasztó).
Az alábbi egyszerű stencilt mi is kivághatjuk egy műanyag lefűzőből. A rajzot alkoholos filccel másoljuk át és tapétavágó késsel óvatosan vágjuk ki. A textilfestéket száradás után az anyagba kell vasalni. (Olvassuk el a használati utasítást!)